Tips om je huis meditatie vriendelijk te maken

Sport

Wil je een meditatiepraktijk beginnen of heb je er al een? Een vredige omgeving in je huis kan verlichting brengen van de stress van de buitenwereld. Je hebt waarschijnlijk gehoord over de voordelen van meditatie. De voordelen variëren van het verminderen van stress en angst tot het vergroten van geduld en veerkracht. Misschien is je zelfs geadviseerd om “te gaan mediteren” om slechte emoties te verlichten. Meditatie is focussen op je ademhaling om je gedachten te kalmeren en innerlijke rust te bereiken. Nu de buitenwereld steeds stressvoller wordt, kunnen de meesten van ons baat hebben bij deze ontspannende dagelijkse praktijk. Een eenvoudige toevoeging zoals een meditatie kussen van goede kwaliteit zal je meditatieruimte een stuk beter maken.

Voeg een meditatiekussen toe

Een meditatiekussen van Yogashop brengt je heupen omhoog en laat ze zachtjes naar voren bewegen, waardoor de natuurlijke kromming van je lage rug wordt ondersteund. Als je ruggengraat eenmaal is aangepast, zal de rest van je lichaam volgen. Het traditionele meditatiekussen is rond en veel mensen gebruiken het nog steeds om comfortabel te mediteren.

Maak creatief gebruik van de beschikbare ruimte

Misschien heb je geluk en heb je een extra kamer in je huis die ideaal is voor een meditatieruimte. Het is echter gebruikelijker dat veel kamers voor andere doeleinden worden gebruikt, dus wellicht moet je creatief worden. Overweeg om een ruimte in je slaapkamer, een kantoor, of de kelder te maken voor je meditatieruimte. Het gebruik van een scherm of een gordijn om je af te zonderen is een goed idee.

Gebruik de kracht van geluid

De optimale meditatie omgeving houdt rekening met alle zintuigen, inclusief het gehoor. Luisteren naar een geleide meditatie, rustgevende muziek, of natuurlijke geluiden kan ontspannend zijn terwijl het ook andere afleidende geluiden in je huis maskeert. Een bluetooth speaker, een druppelende fontein, of iets anders zijn enkele items om toe te voegen aan je kamer. Klankschalen en klokkenspel kunnen ook helpen bij het meditatie proces.

Aromatherapie en geuren

Vergeet geur niet bij het ontwerpen van je meditatieruimte. Ga groots met wierook of geurige kaarsen of houd het eenvoudig met suggesties voor essentiële oliën. Gebruik een diffuser om een kalmerende geur te verspreiden. Probeer lavendel om je ruimte te ontdoen van negatieve energie.

Geef een antwoord