6 manieren om positief te blijven op donkere dagen

Gezondheid

Aangezien ik ouder ben geworden en depressie en angst in mijn leven zijn geïntroduceerd, is het vaak moeilijk om te onthouden hoe ik positief kan blijven. Er zijn momenten waarop het lijkt alsof alles tegen je is en er zijn momenten waarop je gewoon niet uit een funk kunt komen.

Persoonlijk heb ik met een gebroken voet geworsteld en heb ontdekt dat mijn medicijn, rennen, niet in de kaarten zat voor mij. Dus hier zijn een paar kleine dingen die u kunt doen om positief te blijven op dagen waarop het niet lijkt alsof u positief kunt zijn.

1. Stel een herinnering in om te glimlachen

Terug in het eerstejaarsjaar van de middelbare school stal mijn vriend mijn telefoon en stelde hij een herinnering in om elke dag om 12 uur ‘s middags af te gaan om me te vertellen dat ik moest glimlachen. Hoewel dit elke dag ‘s middags een raar idee lijkt, dwing ik mezelf tot een glimlach.

2. Bedenk één ding waar je dankbaar voor bent

Om bij het bovenstaande idee te passen om een ​​minuut uit je dag te nemen om te glimlachen, komt mijn tweede tip, terwijl je daar zit te glimlachen, bedenk dan iets waar je die dag dankbaar voor bent. Terwijl ik vandaag bijvoorbeeld een glimlach dwong, dacht ik eraan dat ik nog maar een week verwijderd ben van mijn broers en zussen. Ik heb maar een week voor de pauze en ik kan weer bij mijn gezin en werk zijn.

3. Free Association Writing

Ga zitten met pen en papier en schrijf gewoon alles op wat in je opkomt. Het doel van Free Association Writing is jezelf ongecensureerd te laten zijn en gewoon te schrijven. Dit heeft me geholpen mijn gevoelens en frustraties eruit te krijgen, terwijl ik de werelden misschien niet verbaal kan construeren.

4. Ga op avontuur

Sommige dagen is de enige manier om uit een funk te komen, gewoon verdwalen. Ga ergens heen en ren met waar het u ook brengt. Meestal leidt dit me naar een nieuwe koffie tent of laat het me gewoon toe over een weg te lopen waar ik misschien nooit echt op heb gelet.

5. Zeg tegen jezelf dat je positief moet zijn

Hier is, nogmaals, waarschijnlijk een erg hippie klinkend idee, maar soms ben jij de enige die positiviteit kan inboezemen. Door je ochtend te beginnen door tegen jezelf te zeggen dat je een goede dag zult hebben en dat je gelukkig zult zijn, zal je dwingen om te proberen deze belofte voor jezelf te houden.

6. Zet nostalgische muziek op

Door muziek te vinden waarmee u gelukkige herinneringen associeert, kunt u uw houding veranderen. De psychologie legt uit met een stemmingscongruent geheugen dat je gemoedstoestand het type herinnering van herinneringen zal bepalen. Als je je neerslachtig voelt en naar muziek luistert die je doet denken aan dingen die je ook somber maken, dan moet je van afspeellijst wisselen. Terwijl je naar de muziek luistert helpt het ook om een chocolaatje te nemen. Hier word je erg ontspannen van. Er is zelfs specifieke herfst chocolade die ook nog een suiker vrij zijn. Deze suikervrije pralines zijn ook nog eens gezonder dan normale pralines.

Geef een reactie